روز یکشنبه میریم باربیکیو. امروز سیخ سفارش دادم. میخواستم چنجه با رب انار و گردو مرینت کنم و ببرم، دوستمون گفت گوشت قرمز نمیخورن. جوجه هم نمیبرم چون گفتن خودشون مرغ میارن. دوستمون چیپسم میاره. بالاخره بعد هشت ماه چیپس میخورم. آخرین باری که چیپس خوردم، از عذاب وجدان دو روز گریه کردم. احساس میکردم تمام دویست گرمی که سنگینتر شده بودم، و تمام بادکردن شکمم، به خاطر اون بستهی پنجاه گرمی چیپس بود. روزهای تاریک کووید، چیپس رو با کچاپ غاطی میکردم و روش پنیر میریختم و میذاشتم تو فر با فن روشن. خروجی نور روشنایی زندگانیم بود. الان حتی وقتی چهار روز وسط آمستردام بودم هم سیبزمینی سرخکرده نخوردم.
ماه آپریل رفته بودیم خونهی یکی از دوستامون که همیشه چیپس و پیتزا دارن. اینبار هویج داشتن. هویجارو چهار قسمت کرده بودن و توی یه لیوان با آبلیمو ریخته بودن. خیلی خوشمزه بود. چه خوب یادم افتاد الان درستش کنم، تابستون بیشترم حال میده. پیتزا هم خیلی حال میده. من از کاهو بنفش و گورگونزولا خوشم میومد، ولی دیگه گورگونزولا هم نمیتونم بخورم. این بار بهترین پیتزا پستو و سیبزمینی شیرین بود. وای عالی بود. دو بار ازش خوردم و ناراحت بودم چرا هویج خوردم که جا واسه بقیهی پیتزا نداشتم.
عاشق گورگونزالام، اولین باری که امتحان کردم ورژن تندش بود، با نون تازه و گردو. بعد هربار با پیتزا و پاستام گورگو میخواستم. یبار تو ورونا گارسون بهم گفت نمیشه رو این پاستا گورگو بزنیم، چون ماهی داره. منم گفتم ای بابا، ماهیشو بردارین فقط گورگو بذارین.
ماهی هم خیلی دوست دارم، مخصوصا ماهی که بیرون درست میکنن. ورژن خونگیش احساس میکنم یه چیزی کم داره، آدم روش نمیشه به اندازهی خوشمزه کردنش کره و نمک بزنه شاید. البته ورژن خونگیشم عاشقما، مخصوصا که بذارم تو فر و حسابی برشته شه، مثلا روش یکم رنگش عوض بشه ولی توش نرم بمونه، پوستش سفت شه. پوستشو که نمیخورم، ولی اینجوری عین قلاف از گوشتش جدا میشه. ماهی ایرانی پخته شده، جز توی سبزیماهی(سرخ شده) فکر کنم جور دیگه ای نخوردم. یعنی قلیه ماهی و خورشت و اینا نخوردم، فک کنم بمیرم براش چون ترشم هست، نه؟
کلا با غذاهای دریایی حال میکنم، هشتپا و صدف و خرچنگ و میگو. مخصوصا وقتی خودم نپزم، اصلا دلم نمیاد خرچنگ زنده رو بندازم تو آب جوش. مگه غذا قحطه؟ ولی تو رستوران، خب منو همینه دیگه یچیزی باید انتخاب کنی. حالا سوشی و کلی تارتار و چند مدل ماهی هست که نمیتونم بخورم، جعفری و پنیر و سبزیجات خام هم نمیشه. میمونه خرچنگ دیگه.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر